14 de març del 2014

Ens presentem (4): Xavier Ferrer i Sandoval

Hola! soc en Xavier, català i mexicà, fill de  pares catalans en el seu moment establerts a terres asteques, per les meves venes, que jo sapiga, corre sang catalana, castellana, italiana i jueva. Tinc formació francesa, per tant soc força afrancesat. He residit a Andorra la vella, Mèxic i Barcelona on vaig formar-me com a comunicador, dissenyador gràfic i realitzador, sovint soc autodidacta i intento aprendre dels errors. Des de molt jove he estat  compromès i vinculat al món associatiu. He treballat tant a l’empresa privada, a entitats i organitzacions, com a l’administració pública en qualitat de càrrec de confiança a l’ajuntament de Barcelona en l’últim mandat d'en Pasqual Maragall. 
M’agrada treballar en xarxa, establir sinèrgies positives i rodeixar-me de gent més  capaç i inteligent que jo. Sé, sense cap dubte, que el meu principal actiu és la gent que m'envolta i m'estima. Crec profundament en la societat civil i el seu poder transformador. Soc un europeista convençut des de els vells valors de la vella Europa però sense ser euro cèntric. Em defineixo com liberal progressista i catalanista, sobiranista, partidari del dret a decidir, però amb una profunda concepció global i cosmopolita del món. Valoro molt l'heterogeneïtat, pluralitat i diversitat de la societat, i estic compromès en la defensa radical dels valors democràtics,  els drets humans, el laïcisme i l'ecologisme. Rebutjo els pensaments únics i soc molt beligerant amb l’injustícia, l’abús de poder, l’intolerància, les discriminacions i el menyspreu al discrepant o al diferent.
Actualment visc a Barcelona, pateixo i soc victima com tothom d'aquesta maleïda crisi,  faig el que puc. Soc consultor i emprenedor, impulsor i director de xcat.cat, President Fundador de  Catalonia Network i representant a Catalunya del Club Catalán de Negocios de México.
Irònic, sarcàstic, lleial, creatiu, sovint contradictori, tossut i tenaç, amant del mar, les noves tecnologies,  em fascina viatjar, com a viatger i no pas com a turista, i descobrir nous indrets i cultures. Gaudeixo de tot tipus d’expressións artístiques, especialment de la música antiga, l’arquitectura i les arts plàstiques, m’encanta cuinar i segons diuen soc una mica sibarita.
Intento reinventar-me cada dia sense perdre ni claudicar dels meus valors, ni de la meva essència i crec absolutament què, malgrat tot, no és seriós anar per la vida sense sentit del humor.
Us invito a participar a Catalonia Network, des de l’absolut  convenciment la comunitat catalana al exterior  té un estratègic, fonamental, protagònic  i importantíssim paper a jugar en el futur del nostre país, que som capaços, un cop més, de tirar del carro i desmostrar que malgrat totes les dificultat som el què som i tenim una elevada capacitat  de construir pegats, democràticament i transversalment una societat més forta, més lliure i més feliç.
En Xavier és el President de Catalonia Network

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada